

Algemeen
- Kan ik uitstel krijgen voor het insturen van de vragenlijst?
- Zijn er wijzigingen voor mijn opgave voor Internationale Handel in Goederen door de Brexit?
- Waar vind ik de codelijsten?
- Op de facturen staan geen gewichten, hoe moet ik dan het gewicht bepalen?
- Wanneer ben ik opgaveplichtig voor Internationale Handel in Goederen?
- Waar kan ik terecht met vragen over de statistiekopgave?
- Hoe geef ik wijzigingen door die van invloed zijn op mijn opgaveplicht?
- Wat kan ik doen als ik een Intrastat verplichting heb ontvangen, terwijl ik hoofdzakelijk handel in diensten?
- Hoe kan ik wijzigingen doorgeven in adres, plaatsnaam, contactpersoon?
- Ik heb een brief ontvangen met een herinnering dat ik de statistiekopgave van een bepaalde periode niet heb ingestuurd.
Veranderingen met ingang van 2022
- Wat verandert er aan het invulveld ‘Transactie’?
- Wat houdt het nieuwe invulveld ‘Partner ID’ in?
- Wat houdt het invulveld ‘Land van oorsprong’ in?
- Wat gaat er veranderen in 2022?
- Hoe corrigeer ik een invulveld/opgave?
- Waarom zijn er nieuwe invulvelden in 2022?
- Kunnen bestaande SRL sjablonen nog steeds gebruikt worden in 2022?
Opgavemodule IDEP+
- Moet IDEP+ geïnstalleerd worden?
- Kan ik mijn opgaven afdrukken?
- Krijg ik in IDEP+ ook een ontvangstbevestiging na het verzenden?
- Krijg ik elke periode nieuwe inlogcodes?
- Kan ik in IDEP+ een ICP-listing voor de Belastingdienst aanmaken?
- Ik krijg steeds een foutmelding tijdens het inloggen.
- Ik lever elke maand een opgave aan. Mag ik ook per jaar aangeven?
- Ik moet ook Extrahandel opgeven. Kan dat ook in IDEP+?
- Ik heb een Apple device. Kan ik via IDEP+ opgave doen?
- Ik maak nu gebruik van “Standaard Record Lay-out” (SRL). Krijg ik te maken met wijzigingen?
- Ik heb gegevens ingelezen, maar kan de opgave niet verzenden.
- Is er uitleg voor IDEP+ beschikbaar?
- Ik ben mijn wachtwoord kwijt.
- Ik wil graag eens per kwartaal opgeven, mag dat?
- Hoe kan ik een IDEP+-sjabloon maken?
- Het inlezen wordt afgebroken omdat te veel records fout zijn.