Reclamebureaus en handel in advertentieruimte en -tijd

Reclamebureaus

Deze klasse omvat:

  • ontwerpen en tekenen van alle mogelijke vormen van reclame en advertenties;
  • adviseren op het gebied van reclameactiviteiten;
  • opstellen van reclamecampagnes;
  • all round-reclamebureaus;
  • "converters" op het gebied van reclame (ontwerpen en laten produceren);
  • schrijvers van reclameteksten.
  • schilderen van reclame op borden, panelen, transportmiddelen enz.;
  • beletteren van auto's, borden, panelen e.d. met kunststof letters;
  • stileren van woonwinkels, meubelzaken e.d.;
  • verzorgen van etalages, showrooms e.d.;
  • standbouw, plaatsen en inrichten van tentoonstellingsstands;
  • verspreiden van reclame door vliegtuigen;
  • verspreiden, huis-aan-huis bezorgen van reclamemateriaal, monsters e.d.;
  • inspreken van reclameteksten;
  • verspreiden, uitzenden van reclameboodschappen via televisie.

Deze klasse omvat niet:

  • drukken van reclamemateriaal (18.12);
  • produceren van video(film)s met reclameboodschappen voor televisie en film (59.11.1);
  • public relationsbureaus (70.21);
  • reclame- en advertentiebemiddeling (73.12);
  • handel in advertentieruimte en -tijd (73.12);
  • markt- en opinieonderzoek (73.20);
  • grafisch ontwerp (74.10.1);
  • reclamefotografie (74.20.1).

Handel in advertentieruimte en -tijd

Deze klasse omvat:

  • bemiddelen op het gebied van reclame en advertenties via alle mogelijke media, ook internet;
  • bemiddelen op het gebied van de plaatsing van buitenreclame;
  • advertentiecolportage;
  • aanbieden, verhuren van reclameruimte op borden, panelen, zuilen, openbaar vervoer enz.
Terug naar artikel