Bijlage B Marges
In deze bijlage staan de schattingen (waarden) van resultaten van ODiN 2021 uit hoofdstuk 2 vermeld samen met de onder- en bovengrens van het betrouwbaarheidsinterval en de relatieve marge in procenten. De onder- en bovengrens begrenzen het interval waarvan met 95% zekerheid verwacht wordt dat de werkelijke waarde er binnen ligt.
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 19 925 | 19 110 | 20 740 | 4,1 |
Personenauto als bestuurder | 8 946 | 8 413 | 9 479 | 6,0 |
Personenauto als passagier | 3 913 | 3 518 | 4 309 | 10,1 |
Trein | 1 456 | 1 243 | 1 670 | 14,7 |
Bus/tram/metro | 865 | 771 | 958 | 10,8 |
Brom-/snorfiets | 155 | 118 | 193 | 24,1 |
Fiets | 1 811 | 1 714 | 1 908 | 5,4 |
Lopen | 1 175 | 1 127 | 1 223 | 4,1 |
Overig (incl. bestelauto) | 1 604 | 1 277 | 1 931 | 20,4 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 18 955 | 18 205 | 19 705 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 8 626 | 8 123 | 9 129 | 5,8 |
Personenauto als passagier | 3 913 | 3 518 | 4 309 | 10,1 |
Trein | 1 412 | 1 207 | 1 617 | 14,5 |
Bus/tram/metro | 843 | 753 | 934 | 10,7 |
Brom-/snorfiets | 140 | 107 | 173 | 23,7 |
Fiets | 1 783 | 1 688 | 1 878 | 5,3 |
Lopen | 1 174 | 1 126 | 1 222 | 4,1 |
Overig (incl. bestelauto) | 1 063 | 846 | 1 281 | 20,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 18 392 | 17 655 | 19 129 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 8 379 | 7 884 | 8 875 | 5,9 |
Personenauto als passagier | 3 878 | 3 485 | 4 271 | 10,1 |
Trein | 1 386 | 1 185 | 1 588 | 14,5 |
Bus/tram/metro | 831 | 742 | 920 | 10,7 |
Brom-/snorfiets | 139 | 106 | 172 | 23,9 |
Fiets | 1 758 | 1 664 | 1 852 | 5,4 |
Lopen | 1 172 | 1 124 | 1 220 | 4,1 |
Overig (incl. bestelauto) | 848 | 648 | 1 049 | 23,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 563 | 444 | 682 | 21,1 |
Personenauto als bestuurder | 246 | 179 | 314 | 27,4 |
Trein/bus/tram/metro | . | . | . | . |
Fiets en lopen | 27 | 16 | 39 | 41,2 |
Bestelauto | 171 | 98 | 245 | 42,7 |
Overig (incl. personenauto als passagier en brom-/snorfiets) | . | . | . | . |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 13 059 | 12 452 | 13 666 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 6 126 | 5 718 | 6 535 | 6,7 |
Personenauto als passagier | 2 141 | 1 843 | 2 439 | 13,9 |
Trein | 1 013 | 838 | 1 189 | 17,3 |
Bus/tram/metro | 695 | 613 | 776 | 11,8 |
Brom-/snorfiets | 120 | 88 | 151 | 26,6 |
Fiets | 1 329 | 1 250 | 1 409 | 6,0 |
Lopen | 824 | 784 | 865 | 4,9 |
Overig (incl. bestelauto) | 810 | 626 | 995 | 22,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12 584 | 11 989 | 13 178 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 5 904 | 5 502 | 6 305 | 6,8 |
Personenauto als passagier | 2 129 | 1 832 | 2 427 | 14,0 |
Trein | 995 | 823 | 1 168 | 17,3 |
Bus/tram/metro | 684 | 604 | 765 | 11,7 |
Brom-/snorfiets | 119 | 87 | 151 | 26,7 |
Fiets | 1 315 | 1 235 | 1 394 | 6,0 |
Lopen | 822 | 782 | 863 | 4,9 |
Overig (incl. bestelauto) | 615 | 449 | 781 | 26,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12 729 | 12 137 | 13 321 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 5 954 | 5 553 | 6 355 | 6,7 |
Personenauto als passagier | 2 038 | 1 760 | 2 315 | 13,6 |
Trein | 1 008 | 833 | 1 184 | 17,4 |
Bus/tram/metro | 691 | 609 | 773 | 11,8 |
Brom-/snorfiets | 118 | 86 | 150 | 26,8 |
Fiets | 1 308 | 1 229 | 1 387 | 6,1 |
Lopen | 805 | 765 | 845 | 5,0 |
Overig (incl. bestelauto) | 807 | 622 | 991 | 22,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12 254 | 11 675 | 12 832 | 4,7 |
Personenauto als bestuurder | 5 731 | 5 338 | 6 125 | 6,9 |
Personenauto als passagier | 2 026 | 1 749 | 2 303 | 13,7 |
Trein | 991 | 818 | 1 163 | 17,4 |
Bus/tram/metro | 681 | 601 | 761 | 11,8 |
Brom-/snorfiets | 117 | 86 | 149 | 27,0 |
Fiets | 1 293 | 1 215 | 1 372 | 6,1 |
Lopen | 803 | 763 | 843 | 5,0 |
Overig (incl. bestelauto) | 611 | 446 | 777 | 27,1 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 18 955 | 18 205 | 19 705 | 4,0 |
Van en naar het werk | 3 723 | 3 458 | 3 988 | 7,1 |
Zakelijk en beroepsmatig | 1 081 | 895 | 1 268 | 17,3 |
Diensten en verzorging | 511 | 430 | 592 | 15,8 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 899 | 1 733 | 2 065 | 8,7 |
Onderwijs of cursus volgen | 942 | 768 | 1 115 | 18,4 |
Recreatief totaal en overig | 10 799 | 10 202 | 11 396 | 5,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12 729 | 12 137 | 13 321 | 4,7 |
Van en naar het werk | 3 363 | 3 110 | 3 616 | 7,5 |
Zakelijk en beroepsmatig | 938 | 765 | 1 111 | 18,5 |
Diensten en verzorging | 435 | 365 | 505 | 16,1 |
Winkelen en boodschappen doen | 1 193 | 1 062 | 1 325 | 11,0 |
Onderwijs of cursus volgen | 839 | 706 | 973 | 15,9 |
Recreatief totaal en overig | 5 960 | 5 528 | 6 392 | 7,2 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 311 | 2 257 | 2 364 | 2,3 |
Personenauto als bestuurder | 662 | 636 | 689 | 4,0 |
Personenauto als passagier | 238 | 223 | 253 | 6,4 |
Trein | 38 | 33 | 42 | 12,5 |
Bus/tram/metro | 87 | 79 | 95 | 9,2 |
Brom-/snorfiets | 32 | 26 | 39 | 20,2 |
Fiets | 522 | 500 | 545 | 4,3 |
Lopen | 665 | 641 | 688 | 3,6 |
Overig (incl. bestelauto) | 67 | 58 | 76 | 13,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 434 | 2 366 | 2 502 | 2,8 |
Personenauto als bestuurder | 692 | 659 | 725 | 4,8 |
Personenauto als passagier | 203 | 186 | 220 | 8,4 |
Trein | 41 | 35 | 47 | 14,6 |
Bus/tram/metro | 102 | 92 | 113 | 10,5 |
Brom-/snorfiets | 38 | 30 | 47 | 23,0 |
Fiets | 595 | 565 | 624 | 5,0 |
Lopen | 688 | 658 | 718 | 4,3 |
Overig (incl. bestelauto) | 74 | 63 | 85 | 14,7 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 034 | 1 944 | 2 125 | 4,5 |
Personenauto als bestuurder | 595 | 549 | 641 | 7,7 |
Personenauto als passagier | 316 | 284 | 348 | 10,0 |
Trein | 30 | 23 | 37 | 24,0 |
Bus/tram/metro | 52 | 42 | 62 | 19,1 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 360 | 328 | 392 | 8,8 |
Lopen | 612 | 572 | 652 | 6,5 |
Overig (incl. bestelauto) | 50 | 34 | 66 | 31,8 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 311 | 2 257 | 2 364 | 2,3 |
Van en naar het werk | 308 | 294 | 322 | 4,6 |
Zakelijk en beroepsmatig | 65 | 58 | 73 | 11,5 |
Diensten en verzorging | 88 | 80 | 95 | 9,0 |
Winkelen en boodschappen doen | 561 | 540 | 582 | 3,8 |
Onderwijs of cursus volgen | 146 | 135 | 156 | 7,4 |
Recreatief totaal en overig | 1 144 | 1 111 | 1 177 | 2,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 434 | 2 366 | 2 502 | 2,8 |
Van en naar het werk | 396 | 376 | 415 | 4,9 |
Zakelijk en beroepsmatig | 83 | 72 | 93 | 12,3 |
Diensten en verzorging | 115 | 104 | 125 | 9,4 |
Winkelen en boodschappen doen | 549 | 524 | 575 | 4,7 |
Onderwijs of cursus volgen | 203 | 187 | 218 | 7,6 |
Recreatief totaal en overig | 1 089 | 1 050 | 1 129 | 3,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 2 034 | 1 944 | 2 125 | 4,5 |
Van en naar het werk | 112 | 96 | 128 | 13,9 |
Zakelijk en beroepsmatig | 26 | 17 | 34 | 32,7 |
Diensten en verzorging | 27 | 19 | 35 | 28,3 |
Winkelen en boodschappen doen | 587 | 548 | 625 | 6,6 |
Onderwijs of cursus volgen | . | . | . | . |
Recreatief totaal en overig | 1 265 | 1 202 | 1 329 | 5,0 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,1 | 9,8 | 10,5 | 3,4 |
Personenauto als bestuurder | 16,1 | 15,3 | 16,8 | 4,8 |
Personenauto als passagier | 20,3 | 18,6 | 22,0 | 8,4 |
Trein | 46,3 | 41,8 | 50,7 | 9,6 |
Bus/tram/metro | 12,0 | 11,0 | 12,9 | 7,9 |
Brom-/snorfiets | 5,3 | 4,5 | 6,1 | 15,0 |
Fiets | 4,2 | 4,0 | 4,4 | 4,2 |
Lopen | 2,2 | 2,1 | 2,2 | 3,2 |
Overig (incl. bestelauto) | 19,6 | 16,1 | 23,1 | 17,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 9,3 | 8,9 | 9,7 | 4,0 |
Personenauto als bestuurder | 15,3 | 14,5 | 16,2 | 5,4 |
Personenauto als passagier | 17,9 | 15,8 | 20,0 | 11,5 |
Trein | 43,7 | 38,6 | 48,9 | 11,7 |
Bus/tram/metro | 12,0 | 11,0 | 13,0 | 8,3 |
Brom-/snorfiets | 5,5 | 4,5 | 6,4 | 17,1 |
Fiets | 3,9 | 3,7 | 4,1 | 4,5 |
Lopen | 2,1 | 2,0 | 2,2 | 3,9 |
Overig (incl. bestelauto) | 19,3 | 15,5 | 23,1 | 19,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,3 | 11,5 | 13,0 | 6,4 |
Personenauto als bestuurder | 18,0 | 16,3 | 19,7 | 9,6 |
Personenauto als passagier | 23,8 | 20,9 | 26,6 | 12,0 |
Trein | 54,1 | 45,3 | 62,8 | 16,1 |
Bus/tram/metro | 11,7 | 9,2 | 14,3 | 22,0 |
Brom-/snorfiets | . | . | . | . |
Fiets | 5,3 | 4,8 | 5,8 | 9,4 |
Lopen | 2,4 | 2,3 | 2,6 | 5,5 |
Overig (incl. bestelauto) | 20,5 | 12,0 | 29,0 | 41,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 10,1 | 9,8 | 10,5 | 3,4 |
Van en naar het werk | 14,9 | 14,1 | 15,7 | 5,7 |
Zakelijk en beroepsmatig | 20,5 | 17,7 | 23,2 | 13,4 |
Diensten en verzorging | 7,2 | 6,3 | 8,1 | 13,1 |
Winkelen en boodschappen doen | 4,2 | 3,8 | 4,5 | 7,9 |
Onderwijs of cursus volgen | 8,0 | 6,6 | 9,3 | 17,0 |
Recreatief totaal en overig | 11,6 | 11,1 | 12,2 | 4,9 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 9,3 | 8,9 | 9,7 | 4,0 |
Van en naar het werk | 15,2 | 14,3 | 16,1 | 6,0 |
Zakelijk en beroepsmatig | 20,2 | 17,3 | 23,1 | 14,3 |
Diensten en verzorging | 6,8 | 5,9 | 7,7 | 13,0 |
Winkelen en boodschappen doen | 3,9 | 3,5 | 4,3 | 9,9 |
Onderwijs of cursus volgen | 7,4 | 6,3 | 8,5 | 14,5 |
Recreatief totaal en overig | 9,8 | 9,1 | 10,4 | 6,5 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 12,3 | 11,5 | 13,0 | 6,4 |
Van en naar het werk | 12,9 | 10,5 | 15,2 | 18,1 |
Zakelijk en beroepsmatig | 22,2 | 13,9 | 30,4 | 37,2 |
Diensten en verzorging | 11,3 | 6,0 | 16,5 | 46,6 |
Winkelen en boodschappen doen | 4,8 | 4,2 | 5,4 | 12,8 |
Onderwijs of cursus volgen | . | . | . | . |
Recreatief totaal en overig | 15,3 | 14,2 | 16,4 | 7,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 75,1 | 74,3 | 76,0 | 1,1 |
Mannen | 75,8 | 74,6 | 77,0 | 1,6 |
Vrouwen | 74,5 | 73,3 | 75,7 | 1,6 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 75,1 | 74,3 | 76,0 | 1,1 |
Totaal doordeweekse dagen exclusief feestdagen | 77,0 | 76,0 | 78,0 | 1,3 |
Totaal weekenddagen plus doordeweekse feestdagen | 70,9 | 69,3 | 72,5 | 2,3 |
Waarde | Ondergrens 95%-interval | Bovengrens 95%-interval | Relatieve marge (%) | |
---|---|---|---|---|
Totaal | 7,1 | 6,7 | 7,6 | 7,0 |
Mannen | 6,5 | 5,9 | 7,2 | 10,6 |
Vrouwen | 7,7 | 7,1 | 8,5 | 9,5 |