Online winkelen; kenmerken aankoop, persoonskenmerken


Deze tabel bevat cijfers over het online winkelen, de soort aankopen die worden gedaan en kenmerken van aankopen, zoals frequentie aan bedrag van aankopen. De gegevens kunnen worden uitgesplitst naar verschillende persoonskenmerken, zoals geslacht, leeftijd, onderwijsniveau, arbeidspositie en inkomensgroep.

Gegevens beschikbaar vanaf: 2012

Status van de cijfers:
De cijfers in deze tabel zijn definitief.

Wijzigingen per 8 oktober 2019
De jaarcijfers 2019 zijn toegevoegd.

Wanneer komen er nieuwe cijfers?
De nieuwe cijfers worden jaarlijks in oktober verwacht.

Online winkelen; kenmerken aankoop, persoonskenmerken

Kenmerken personen Marges Perioden Totaal online aankopen voor priv√© (% van personen 12 jaar of ouder) Soort aankopen Kleding of sport artikelen (% van personen 12 jaar of ouder) Soort aankopen Film, muziek (% van personen 12 jaar of ouder) Soort aankopen Huishoudelijke goederen en apparaten (% van personen 12 jaar of ouder) Soort aankopen Kaartjes voor evenementen (% van personen 12 jaar of ouder) Soort aankopen Andere aankopen (% van personen 12 jaar of ouder)
Totaal personen Waarde 2012 64,0 31,2 14,6 15,8 25,5 19,0
Totaal personen Waarde 2013 68,0 36,7 17,4 18,2 31,2 26,4
Totaal personen Waarde 2014 69,7 40,5 17,8 23,2 34,6 27,5
Totaal personen Waarde 2015 70,0 42,4 14,9 23,9 45,1 29,4
Totaal personen Waarde 2016 73,3 47,9 14,8 28,6 38,3 30,9
Totaal personen Waarde 2017 76,3 52,0 16,4 34,9 44,9 34,1
Totaal personen Waarde 2018 77,8 55,5 15,6 38,0 45,8 34,5
Bron: CBS.
Verklaring van tekens