‘De tijd vliegt als je het naar je zin hebt en het werk uitdagend blijft’

Robin, medewerker servicedesk
Robin, Servicedeskmedewerker bij het CBS
© Sjoerd van der Hucht
Mijn naam is Robin en mijn eerste kennismaking met het CBS was als stagiair bij de afdeling ICT. In 2013 ben ik daarna als IT Serviceteam medewerker in dienst gekomen. Door het interessante werk en de goede werksfeer voelde ik mij al snel thuis bij het CBS.

In de loop van de jaren zijn er aardig wat veranderingen geweest binnen de IT. Een mooie kans om nieuwe kennis en ervaringen op te doen. Met name door de komst van Corona lagen er veel uitdagingen op ons te wachten, om het werk toch door te laten gaan voor alle CBS gebruikers. Zo was het voor ons een hele uitdaging om alle CBS’ers te voorzien van een laptop en smartphone en ze een zo goed mogelijke werkplek aan te bieden, zodat het werk zo soepel mogelijk door kan gaan.

Voldoende uitdaging 

Het CBS is een organisatie met veel verschillende afdelingen, waar IT ook steeds belangrijker wordt. Doordat ook de laptop en de smartphone steeds belangrijker wordt, blijft het een mooie uitdaging dit in de huidige infrastructuur te verwerken. Dit zorgt ervoor dat ik steeds meer verbeteringen moet toepassen en hierdoor steeds meer kennis opdoe. Als team krijgen wij met veel uitdagingen te maken, dit schept een goede band met elkaar. In een korte tijd is er veel veranderd, waardoor je je carrière een leuke draai kunt geven. Bovendien heerst er een fantastische werksfeer, waardoor je helemaal tot je recht komt. Het CBS heeft veel meer te bieden dan jezelf zou denken! Kortom een fantastische werkgever.