Hoe kan ik de gegevens uit mijn administratie automatisch laten invullen in de vragenlijst?

Allereerst maakt u een koppeling tussen uw boekhoudsoftware en RGS-codes. Deze koppeling hoeft u maar een keer te maken (eventuele handleidingen vindt u op de volgende pagina: www.cbs.nl/rgs). 

Vervolgens logt u in op de CBS-vragenlijst met de gegevens in de brief van het CBS. In de vragenlijst heeft u twee opties, namelijk automatisch importeren of handmatig importeren (Indien u volgens IFRS rapporteert, krijgt u deze optie niet).

Voor het automatisch importeren selecteert u de optie ‘Ja, ik maak een automatische koppeling met mijn boekhoudpakket’. In de volgende stappen logt u in op uw eigen boekhoudpakket. Daar klikt u de juiste administratie aan en als laatste op de knop ‘importeren’. Nu worden de boekhoudgegevens ingeladen in de CBS vragenlijst.

De andere optie is dat u zelf een RGS Brugstaat downloadt van uw administratie (een xml bestand). Daarna selecteert u in de CBS vragenlijst de optie ‘Ja, ik upload zelf het RGS-brugstaat bestand’ en kunt u de RGS Brugstaat uploaden in de vragenlijst. Vraag uw boekhouder om de Brugstaat aan te leveren of kijk hoe u zelf deze downloadt op: www.cbs.nl/brugstaat.